czwartek, 28 maja 2015

Ogródek owocowo-warzywny

Ogródek warzywno-owocowy najlepiej zacząć od podstaw.Idealny wymiar tak, aby praca  nim była przyjemnością a nie ciężką harówą to wymiar 3m x 5m. Jeśli mamy psa lub małe dzieci musimy ogródek ogrodzić. Najlepiej drewnianą konstrukcja czyli tzw. płotek wiejski.
Rozciągany płotek myśliwski lub zwykły sztachetowy wysokości 1,20m i furtka.


Żeby pozbyć się chwastów na całej tej powierzchni montujemy agrowłóknine brązową lub czarną.
Agrowłóknine kładziemy bezpośrednio na ziemi (wcześniej należy cały ogródek przekopać i wyrównać) Mate przytwierdzamy do ziemi specjalnymi gwoździami plastykowymi dostępne w sklepach ogrodniczych.


Rośliny dostosowane do naszego ogródka dzielimy na wieloletnie zimujące w gruncie
Truskawka,Poziomki, Zioła,Porzeczka na szczepie, Agrest,Borówka Amerykańska,Jeżyna bezkolcowa Orkan,
Odmiany Borówki proponuje dostosować według owocowania tzn tak aby w każdym miesiącu jeden krzak owocował. Od końca czerwca do września.

Rośliny jednoroczne to pomidor gruntowy,pomidor koktajlowy,seler,pora,sałata







Osobnym tematem są nasiona.Najskuteczniejsze w uprawie to nasiona rzodkiewek, sałaty, buraczka, fasolka szparagowa- rewelacja w 100% wschodzą,


Ogródek możemy też ozdobić Słonecznikiem który pięknie wygląda i jest do pojedzenia.

Pielęgnacja
Podlewanie woda raz w tygodniu ! nie możemy niestety liczyć na drobny deszcz
Zasilanie na rynku ogrodniczym pojawiają się co roku nowości ja polecałabym Biohumus z hodowli dżdżownic, Nawóz należy rozcieńczyć w konewce i podlewać raz w tygodniu.

Ochrona roślin
Zioła, owoce, warzywa będziemy spożywać proponuje tą ochronę bez chemii. Preparaty ekologiczne Bioczos jest to preparat z czosnku nadaje się do wyleczenia różnych grzybów czyli patogenów, szczególnie jeśli zaatakuje nasze porzeczki czy pomidor i paprykę szarą pleśnią
Biosept to preparat z grejfruta który chroni nasze rośliny przed chorobami grzybowymi,
Preparat na mszyce to wyciąg z pokrzywy.

10 komentarzy:

  1. No proszę. Nie wiedziałam, że wyciąg z pokrzywy jest dobry na mszycę. Będę musiała to wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najbardziej posiadanie własnego ogrodu to jest świetna sprawa i musze przyznać, że ja również teraz chcę założyć piękny ogród. Nawet już czytałem na stronie https://zbudujmydom.pl/artykul/jaki-hydrofor-do-podlewania-ogrodu-kupic jaki hydrofor kupić do podlewania ogrodu i który będzie najlepszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem przekonany, że właśnie w takich ogrodach bardzo ważną sprawą jest również podlewanie upraw wodą deszczową. Jak przeczytamy wpis http://piekniejszyogrod.pl/jaka-pompe-do-deszczowni-kupic to wtedy będziemy wiedzieli jaką pompę do deszczówki wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na dobrą sprawę ja również chcę powiedzieć, że dość istotną kwestią dla mnie było to aby w moim ogrodzie mieć ciekawe meble ogrodowe. Dziś już wiem, że bez problemów mogę ja zamawiać w https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe i ten wybór jest jak najbardziej właściwy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie to każdy ogród jest bardzo ważny i ja jeszcze chcę powiedzieć, że również jak dla mnie bardzo ważną opcją jest to aby wiedzieć gdzie szukać sprawdzonych ozdób do ogrodu. Jak wiem to właśnie w sklepie https://hortus.biz.pl/ są one na pewno dostępne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Stylowe donice ogrodowe mogą całkowicie odmienić wygląd tarasu, dodając mu charakteru i elegancji. Ostatnio trafiłem na świetny artykuł, który opisuje, jak dokonać właściwego wyboru w tej kwestii. Zachęcam do zapoznania się z https://www.mjakmalopolska.pl/artykul-4media/24583,jak-wybrac-stylowe-donice-ogrodowe-na-taras. Dzięki niemu moje podejście do aranżacji przestrzeni na zewnątrz całkowicie się zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Narożniki ogrodowe wykonane z aluminium to świetny sposób na stworzenie przytulnej i stylowej przestrzeni na tarasie. Ostatnio przeglądałem różne opcje aranżacji i natrafiłem na ciekawy artykuł, który prezentuje pięć pomysłów na narożniki ogrodowe z użyciem mebli aluminiowych i przytulnych dodatków: https://www.wirtualnesuwalki.pl/publikacje/26699,5-pomyslow-na-narozniki-ogrodowe-aluminiowe-z-przytulnymi-dodatkami-na-tarasie. Te pomysły zainspirowały mnie do eksperymentowania z różnymi ustawieniami i akcesoriami. Teraz mój taras jest nie tylko wygodny, ale również zachwyca estetyką i funkcjonalnością.

    OdpowiedzUsuń