sobota, 9 maja 2015

Wiosenne początki w ogrodzie

Rozpocząć wiosenne porządki możemy już od 19 marca, osobiście uważam tą datę za symboliczną, od tego czasu rośliny wchodzą w wegetację czyli  zaczynają wypuszczać pąki.

Za najwcześniej rozkwitające rośliny uważa się: Oczar, Forsycja, Wierzby,Tawuła szara zwana białą,Drzewa owocowe Czereśnie Śliwy Morele Jabłonie Gruszę.












Przycinanie jest istotną rzeczą w ogrodzie, powoduje to likwidacje uszkodzonych podczas zimy końcówek gałęzi na skutek silnych wiatrów, mrozu. Jeśli zima była obfita w śnieg może spowodować to nawet złamanie rośliny.









Terminy cięcia: jeśli roślina weszła w wegetacje należy rozpocząć cięcie wiosenne, kolejnym terminem cięcia jest druga połowa sierpnia.
Rodzaje cięć: korekcyjne obcinanie pędów, skracanie roślin
                       modelujące jeżeli mamy roślinę na szczepie wtedy musimy nadawać jej kształt








  Jeżeli chcemy ogród urozmaicić to na przełomie kwietnia i maja sadzimy rośliny kwitnące bratki stokrotki niezapominajki  po 15 maja po przymrozkach tzw. trzech ogrodników możemy sadzić rośliny jednoroczne
 Lobelia, Złotokap, Pelargonia bluszczolistna, Heliotrop, Stokrotka Afrykańska, Bakopa  zwieszająca.







DEKORACJE ogrodowe kompozycje kwiatowe w skrzynkach koszach, pojemnikach donicach komponujemy tak aby stworzyły kolorystykę jednobarwne lub w miksie.






Wiosną rozpoczynamy zasilanie roślin: iglastych, liściastych,byliny,jednoroczne. krzewy.
nawozy z przeznaczeniem:
do roślin kwasolubnych: Magnolia Hortensja Azalia Pieris Japoński Borówka Amerykańska Wrzosy
do roślin kwitnących; Bez Kalina Migdałek Róża



















Aby nadać świeżość można podsypać rośliny iglaste korą sosnową, wygrabić trawnik, podsypać grys,kamień dla ładnego efektu.

I tak mamy wstępny porządek po zimie i dobry wygląd na początek wiosny.

















5 komentarzy:

  1. Piękny ogród! Nasz tez powoli zaczyna wyglądać. Mamy już trawę (jeszcze niewysoką, ale już szukamy kosiarki - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/kosiarki-elektryczne-ranking), kwiaty i kilka drzewek. W przyszłym roku powinno być już pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazwyczaj jest tak, że właśnie na wiosnę zaczynamy całkiem sporo prac w naszym ogrodzie. Dlatego ja również postanowiłam sobie kupić niezawodną kosiarkę spalinową https://garden-system.pl/kosiarki-spalinowe-c97 która moim zdaniem jest wręcz niezbędna w każdym ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie! Ja już czekam na wiosnę, bo chciałabym zacząć prace w ogrodzie. Dzisiaj trafiłam na https://florexpol.eu/322-rosliny-pnace i chyba zamówię w tym sklepie ogrodniczym rośliny pnące. Widziałam, ze wybór jest tam ogromny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak najbardziej posiadanie ogrodu jest bardzo fajną sprawą i ja jestem zdania, ze fajnie jest w nim pracować. Również jak przeczytałem wpis https://kb.pl/porady/jak-nawadniac-ogrod-_wp20/ to teraz już dokładnie wiem jak należy taki ogród nawadniać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również uwielbiam spędzać czas w moim ogrodzie gdyż taka praca jest poniekąd dla mnie relaksem. Jestem zdania, ze także meble ogrodowe z firmy https://ogrodolandia.pl/ są bardzo dobrym wyborem i ja ich już używam od pewnego czasu.

    OdpowiedzUsuń